Dzień bajkowej postaci w naszej szkole zorganizowany przez Samorząd uczniowski
maj 07
Dzień bajkowej postaci w naszej szkole zorganizowany przez Samorząd uczniowski
lis 03
Podczas realizacji w październiku kolejnych zajęć projektowych „MATEMATYCZNA PAKA GOŁUSZOWICKIEGO BYSTRZAKA” dofinansowanych przez fundację mBanku uczniowie zastanawiali sie jak przejść przez kartkę papieru oraz czy można przejść przez kartonik po soczku (200 ml)? Szukali odpowiedzi na pytania czy rozmiar kartki ma znaczenie?; Czy rozmiar kartonika ma znaczenie? Na te i inne nasuwające sie pytania znaleźli odpowiedź poprzez doświadczenia, które wykonali obserwując, że zmienia się obwód, ale nie zmienia się pole danej figury. Pracując w parach – gra terenowa – „Kreska? Przecinek? wykonując zadania które na nich czekały po dojściu według wskazówki -utrwalili różnicę między ułamkiem zwykłym i dziesiętnym; wykonywali działania na ułamkach, zamieniali jednostki długości, jednostki monetarne oraz masy. Po każdym poprawnie wykonanym zadaniu mogli zabrać literkę układając na koniec hasło „mPotęga”. Uczniowie szukając kolejnych stacji zadaniowych utrwalili zasady ruchu drogowego. Spotkanie zakończyło się wspaniałym wspólnym ogniskiem przygotowanym przez rodziców a do zabawy dołączyli pozostali uczniowie naszej szkoły. Było SUPER!
Dziękujemy również p. Marcie Lechoszest „Sady Lech” za przekazanie pięknych, soczystych i pełnych witamin jabłek, które pomogły nam w realizacji zajęć.
wrz 22
Międzynarodowy Dzień Kropki (International Dot Day)
Wszystko zaczęło się od opowiastki pt. „The Dot” (Kropka), autorstwa kanadyjskiego pisarza i ilustratora książek dla dzieci – Petera H. Reynoldsa. Stała się tak popularna, że została inspiracją do stworzenia w 2008 r. Międzynarodowego Dnia Kropki, obchodzonego już w 196 krajach, m.in. w Stanach Zjednoczonych.
Bohaterką tej opowiastki jest mała Vashti, która dzięki malutkiej kropce i doskonałej „pani od plastyki” poznała i uwierzyła w swój talent i możliwości.
„Postaw tu kropkę i zobaczymy, co się stanie” – powiedziała nauczycielka do Vashti, która wcale nie zachwyciła się tym pomysłem. Dziewczynka od niechcenia wycelowała czarnym flamastrem w środek białej kartki i sprawę uznała za zakończoną. Tymczasem to był dopiero początek kreatywnej przygody Vashti. Nauczycielka poprosiła bowiem uczennicę, żeby pod swoim pracą własnoręcznie się podpisała. Dziewczynka pod kropką umieściła swoje imię. Niedługo po tym jej oczom ukazuje się piękna złota rama, okalająca pierwsze „dzieło” Vashti – czarną kropkę.
wrz 18
Projekt dofinansowała Fundacja mBanku
Miło nam poinformować Państwa, że nasza szkoła sięgnęła po nowe rozwiązania nauczania matematyki. W IX edycji mPotęgi grantami nagrodzono 114 projektów z całej Polski. Na konkurs wpłynęło 478 wniosków. Dofinansowanie otrzyma tylko 114 projektów w tym nasz – 83 projekty kierowane do uczniów klas 4-6 i 31 projektów dla uczniów klas 7-8 szkół podstawowych.
Otrzymaliśmy dofinansowanie w kwocie 5000 zł.
Jest to autorski projekt na innowacyjne działania matematyczne
pt. „MATEMATYCZNA PAKA GOŁUSZOWICKIEGO BYSTRZAKA” dla klas IV – VI.
Cel projektu:
1. Rozwijanie i utrwalenie kompetencji matematycznych poprzez stosowanie metod aktywizują-cych i naukę przez praktykę
2. Uświadomienie uczniów jak ważna rolę w codziennym życiu odgrywa matematyka
3. Budowanie pozytywnej więzi między uczniami i umiejętności komunikacji i pracy w zespole
Projekt ma na celu wzbogacić edukację matematyczną, podnieść kompetencje dzieci i pokazać, że matematyki można uczyć się w ciekawy, aktywny i nietypowy sposób. Ważnie będą dla nas osobiste doświadczenia dziecka. Stanowią one bowiem budulec, z którego dziecko tworzy pojęcia i umiejętności. Chcemy stworzyć warunki rozwoju i doskonalenia swoich umiejętności, zainteresowań matematycznych, wyrobić nawyk obserwacji, eksperymentowania, samodzielnego poszukiwania.
Każde spotkanie będzie poruszało inne zagadnienie. Chcemy, aby uczniowie pracując w grupach umieli wykorzystać najprostsze pojęcia geometrii w sytuacjach praktycznych, rozwinęli wyobraźnię przestrzenną i działania na ułamkach. Pragniemy, aby rodzice zaangażowali się bardziej w rozwój intelektualny dzieci, przejawiali inicjatywę i realizowali własne pomysły wspólnych zabaw i spędzania czasu z dziećmi.
Chcemy aby nasi uczniowie nauczyli się rozsądnie podejmować decyzje dotyczące oszczędzania, zakupów poznali zasady kreatywnego myślenia i wykorzystania umiejętności matematycznych w życiu codziennym.
Zajęcia będą się odbywały : 19.09.2022r (poniedziałek) 12:25 – 13:10
03.10.2022r (poniedziałek) 12:25 – 14:00
10.10.2022r (poniedziałek) 12:25 – 14:00
21.10.2022r (piątek)15:00 – 17:00 (zajęcia w terenie – ognisko – pomoc rodziców mile widziana:) )
07.11.2022r (poniedziałek)12:25 – 14:00
21.11.2022r (poniedziałek)12:25 – 14:00 (pomoc rodziców mile widziana:) )
05.12.2022r (poniedziałek)12:25 – 14:00
Serdecznie zapraszamy do śledzenia realizacji programu.