Organizator lokalnych obchodów Dnia Bezpiecznego Internetu 2023

Organizator lokalnych obchodów Dnia Bezpiecznego Internetu 2023

Nasze przedszkolaki poznawały świat dinozaurów

Święto Pluszowego Misia

Narodowe Święto Niepodległości

mPotęga wiadomości

Podczas realizacji w październiku kolejnych zajęć projektowych „MATEMATYCZNA PAKA GOŁUSZOWICKIEGO BYSTRZAKA” dofinansowanych przez fundację mBanku uczniowie zastanawiali sie jak przejść przez kartkę papieru oraz czy można przejść przez kartonik po soczku (200 ml)? Szukali odpowiedzi na pytania czy rozmiar kartki ma znaczenie?; Czy rozmiar kartonika ma znaczenie? Na te i inne nasuwające sie pytania znaleźli odpowiedź poprzez doświadczenia, które wykonali obserwując, że zmienia się obwód, ale nie zmienia się pole danej figury. Pracując w parach – gra terenowa – „Kreska? Przecinek? wykonując zadania które na nich czekały po dojściu według wskazówki -utrwalili różnicę między ułamkiem zwykłym i dziesiętnym; wykonywali działania na ułamkach, zamieniali jednostki długości, jednostki monetarne oraz masy. Po każdym poprawnie wykonanym zadaniu mogli zabrać literkę układając na koniec hasło „mPotęga”. Uczniowie szukając kolejnych stacji zadaniowych utrwalili zasady ruchu drogowego. Spotkanie zakończyło się wspaniałym wspólnym ogniskiem przygotowanym przez rodziców a do zabawy dołączyli pozostali uczniowie naszej szkoły. Było SUPER!
Dziękujemy również p. Marcie Lechoszest „Sady Lech” za przekazanie pięknych, soczystych i pełnych witamin jabłek, które pomogły nam w realizacji zajęć.

IMG_20221021_1711206361

Zdjęcie 1 z 9

Międzynarodowy Dzień Kropki (International Dot Day)

Międzynarodowy Dzień Kropki (International Dot Day)
Wszystko zaczęło się od opowiastki pt. „The Dot” (Kropka), autorstwa kanadyjskiego pisarza i ilustratora książek dla dzieci – Petera H. Reynoldsa. Stała się tak popularna, że została inspiracją do stworzenia w 2008 r. Międzynarodowego Dnia Kropki, obchodzonego już w 196 krajach, m.in. w Stanach Zjednoczonych.

Bohaterką tej opowiastki jest mała Vashti, która dzięki malutkiej kropce i doskonałej „pani od plastyki” poznała i uwierzyła w swój talent i możliwości.

„Postaw tu kropkę i zobaczymy, co się stanie” – powiedziała nauczycielka do Vashti, która wcale nie zachwyciła się tym pomysłem. Dziewczynka od niechcenia wycelowała czarnym flamastrem w środek białej kartki i sprawę uznała za zakończoną. Tymczasem to był dopiero początek kreatywnej przygody Vashti. Nauczycielka poprosiła bowiem uczennicę, żeby pod swoim pracą własnoręcznie się podpisała. Dziewczynka pod kropką umieściła swoje imię. Niedługo po tym jej oczom ukazuje się piękna złota rama, okalająca pierwsze „dzieło” Vashti – czarną kropkę.

 

.„MATEMATYCZNA PAKA GOŁUSZOWICKIEGO BYSTRZAKA” dla klas IV – VI.

Projekt dofinansowała Fundacja mBanku

 

Miło nam poinformować Państwa, że nasza szkoła sięgnęła po nowe rozwiązania nauczania matematyki. W IX edycji mPotęgi grantami nagrodzono 114 projektów z całej Polski. Na konkurs wpłynęło 478 wniosków. Dofinansowanie otrzyma tylko 114 projektów w tym nasz – 83 projekty kierowane do uczniów klas 4-6 i 31 projektów dla uczniów klas 7-8 szkół podstawowych.

Otrzymaliśmy dofinansowanie w kwocie 5000 zł.

Jest to autorski projekt na innowacyjne działania matematyczne
pt. „MATEMATYCZNA PAKA GOŁUSZOWICKIEGO BYSTRZAKA” dla klas IV – VI.

Cel projektu:
1. Rozwijanie i utrwalenie kompetencji matematycznych poprzez stosowanie metod aktywizują-cych i naukę przez praktykę
2. Uświadomienie uczniów jak ważna rolę w codziennym życiu odgrywa matematyka
3. Budowanie pozytywnej więzi między uczniami i umiejętności komunikacji i pracy w zespole
Projekt ma na celu wzbogacić edukację matematyczną, podnieść kompetencje dzieci i pokazać, że matematyki można uczyć się w ciekawy, aktywny i nietypowy sposób. Ważnie będą dla nas osobiste doświadczenia dziecka. Stanowią one bowiem budulec, z którego dziecko tworzy pojęcia i umiejętności. Chcemy stworzyć warunki rozwoju i doskonalenia swoich umiejętności, zainteresowań matematycznych, wyrobić nawyk obserwacji, eksperymentowania, samodzielnego poszukiwania.
Każde spotkanie będzie poruszało inne zagadnienie. Chcemy, aby uczniowie pracując w grupach umieli wykorzystać najprostsze pojęcia geometrii w sytuacjach praktycznych, rozwinęli wyobraźnię przestrzenną i działania na ułamkach. Pragniemy, aby rodzice zaangażowali się bardziej w rozwój intelektualny dzieci, przejawiali inicjatywę i realizowali własne pomysły wspólnych zabaw i spędzania czasu z dziećmi.
Chcemy aby nasi uczniowie nauczyli się rozsądnie podejmować decyzje dotyczące oszczędzania, zakupów poznali zasady kreatywnego myślenia i wykorzystania umiejętności matematycznych w życiu codziennym.

Zajęcia będą się odbywały : 19.09.2022r (poniedziałek) 12:25 – 13:10
03.10.2022r (poniedziałek) 12:25 – 14:00
10.10.2022r (poniedziałek) 12:25 – 14:00
21.10.2022r (piątek)15:00 – 17:00 (zajęcia w terenie – ognisko – pomoc rodziców mile widziana:) )
07.11.2022r (poniedziałek)12:25 – 14:00
21.11.2022r (poniedziałek)12:25 – 14:00 (pomoc rodziców mile widziana:) )
05.12.2022r (poniedziałek)12:25 – 14:00

Serdecznie zapraszamy do śledzenia realizacji programu.

Wykaz podręczników do zakupienia przez rodziców obowiązujący w Publicznej Szkole Podstawowej w roku szkolnym 2022/2023

Wykaz podręczników do zakupienia przez rodziców obowiązujący w Publicznej Szkole Podstawowej w roku szkolnym 2022/2023

 

Klasa I

Lp. Podręcznik Autor Wydawnictwo Numer dopuszczenia podręcznika przedmiot
1 Jesteśmy Bożą rodziną ks. prof. dr hab. Jerzy Kostorz Wydawnictwo Świętego Krzyża, Opole 2/2021/I/KNC-K Religia

 

Klasa II

Lp. Podręcznik Autor Wydawnictwo Numer dopuszczenia podręcznika przedmiot
1. Jesteśmy przyjaciółmi Jezusa

 

 

Bogna Białecka Wydawnictwo Świętego Krzyża, Opole   Religia

 

Klasa III

Lp. Podręcznik Autor Wydawnictwo Numer dopuszczenia podręcznika przedmiot
1. Przyjmiemy Pana Jezusa – podręcznik i karty pracy do podręcznika

 

 

 

J. Szpet,

D. Jackowiak

 

Wyd. Św. Wojciecha w Poznaniu

 

AZ-13-01/10-PO-1/13

 

Religia

 

Klasa IV

Lp. Podręcznik Autor Wydawnictwo Numer dopuszczenia podręcznika przedmiot
1. Jestem chrześcijaninem

– podręcznik i karty pracy do podręcznika

 

 

J. Szpet,

D. Jackowiak

Wyd. Św. Wojciecha w Poznaniu AZ-21-01/10-PO-1/11 Religia

 

Klasa V

Lp. Podręcznik Autor Wydawnictwo Numer dopuszczenia podręcznika Przedmiot
1  

Czekając na Zbawiciela Część 1 + 2. Podręcznik
z ćwiczeniami do religii dla klasy V szkoły podstawowej

 

ks. prof. dr hab. Jerzy Kostorz Wydawnictwo Świętego Krzyża, Opole 1/2021/I/KNC-K

 

Religia

 

 

 

 

Klasa VI

Lp. Podręcznik Autor Wydawnictwo Numer dopuszczenia podręcznika Przedmiot
1 Wierzę w Kościół — podręcznik i karty pracy do podręcznika

 

J. Szpet,

 D. Jackowiak

Św. Wojciech Poznań   Religia

 

Klasa VII

Lp. Podręcznik Autor Wydawnictwo Numer dopuszczenia podręcznika Przedmiot
1 Spotkanie ze Słowem

Sam podręcznik

BEZ karty pracy

J. Szpet,

 D. Jackowiak

Św. Wojciech Poznań   Religia

 

Klasa VIII

Lp. Podręcznik Autor Wydawnictwo Numer dopuszczenia podręcznika Przedmiot
1 Aby nie ustać w drodze – Sam podręcznik

BEZ karty pracy

J. Szpet,

 D. Jackowiak

Św. Wojciech Poznań AZ-3-01/10 Religia

 

 

Projekt, który ruszy od września br

mPotęga w Gołuszowicach dla klas IV -VI

Mamy to!
W IX edycji mPotęgi grantami nagrodzono 114 projektów z całej Polski. Na konkurs wpłynęło 478 wniosków. Dofinansowanie otrzyma tylko 114 projektów w tym nasz – 83 projekty kierowane do uczniów klas 4-6 i 31 projektów dla uczniów klas 7-8 szkół podstawowych.
Program mPotęga to program ogólnopolski skierowany do szkół, uczelni, stowarzyszeń, fundacji i bibliotek, których celem jest promowanie nauki matematyki w ciekawy i nieszablonowy sposób. U podstaw mPotęgi leży potrzeba kształcenia umiejętności matematycznych u młodego pokolenia poprzez inspirowanie nauczycieli, rodziców, pasjonatów matematyki do poszukiwania kreatywnych sposobów poznawania przez dzieci i młodzież świata liczb. (źródło: Biuro Programu mPotęga)
Miło nam poinformować Państwa, że nasza szkoła sięgnęła po nowe rozwiązania nauczania matematyki. Jeszcze przed wakacjami p. E. Korbecka opracowała autorski projekt na innowacyjne działania matematyczne pt. „MATEMATYCZNA PAKA GOŁUSZOWICKIEGO BYSTRZAKA”. Dofinansowanie to kwota 5000 zł.
Cel projektu:
1. Rozwijanie i utrwalenie kompetencji matematycznych poprzez stosowanie metod aktywizujących i naukę przez praktykę
2. Uświadomienie uczniów jak ważna rolę w codziennym życiu odgrywa matematyka
3. Budowanie pozytywnej więzi między uczniami i umiejętności komunikacji i pracy w zespole
Projekt ma na celu wzbogacić edukację matematyczną, podnieść kompetencje dzieci i pokazać, że matematyki można uczyć się w ciekawy, aktywny i nietypowy sposób. Ważnie będą dla nas osobiste doświadczenia dziecka. Stanowią one bowiem budulec, z którego dziecko tworzy pojęcia i umiejętności. Chcemy stworzyć warunki rozwoju i doskonalenia swoich umiejętności, zainteresowań matematycznych, wyrobić nawyk obserwacji, eksperymentowania, samodzielnego poszukiwania.
Każde spotkanie będzie poruszało inne zagadnienie. Chcemy, aby uczniowie pracując w grupach umieli wykorzystać najprostsze pojęcia geometrii w sytuacjach praktycznych, rozwinęli wyobraźnię przestrzenną i działania na ułamkach. Pragniemy, aby rodzice zaangażowali się bardziej w rozwój intelektualny dzieci, przejawiali inicjatywę i realizowali własne pomysły wspólnych zabaw i spędzania czasu z dziećmi.

Uroczyste zakończenie roku szkolnego

Load more

Skip to content