lis 03
mPotęga wiadomości
Podczas realizacji w październiku kolejnych zajęć projektowych „MATEMATYCZNA PAKA GOŁUSZOWICKIEGO BYSTRZAKA” dofinansowanych przez fundację mBanku uczniowie zastanawiali sie jak przejść przez kartkę papieru oraz czy można przejść przez kartonik po soczku (200 ml)? Szukali odpowiedzi na pytania czy rozmiar kartki ma znaczenie?; Czy rozmiar kartonika ma znaczenie? Na te i inne nasuwające sie pytania znaleźli odpowiedź poprzez doświadczenia, które wykonali obserwując, że zmienia się obwód, ale nie zmienia się pole danej figury. Pracując w parach – gra terenowa – „Kreska? Przecinek? wykonując zadania które na nich czekały po dojściu według wskazówki -utrwalili różnicę między ułamkiem zwykłym i dziesiętnym; wykonywali działania na ułamkach, zamieniali jednostki długości, jednostki monetarne oraz masy. Po każdym poprawnie wykonanym zadaniu mogli zabrać literkę układając na koniec hasło „mPotęga”. Uczniowie szukając kolejnych stacji zadaniowych utrwalili zasady ruchu drogowego. Spotkanie zakończyło się wspaniałym wspólnym ogniskiem przygotowanym przez rodziców a do zabawy dołączyli pozostali uczniowie naszej szkoły. Było SUPER!
Dziękujemy również p. Marcie Lechoszest „Sady Lech” za przekazanie pięknych, soczystych i pełnych witamin jabłek, które pomogły nam w realizacji zajęć.
wrz 22
Międzynarodowy Dzień Kropki (International Dot Day)
Międzynarodowy Dzień Kropki (International Dot Day)
Wszystko zaczęło się od opowiastki pt. „The Dot” (Kropka), autorstwa kanadyjskiego pisarza i ilustratora książek dla dzieci – Petera H. Reynoldsa. Stała się tak popularna, że została inspiracją do stworzenia w 2008 r. Międzynarodowego Dnia Kropki, obchodzonego już w 196 krajach, m.in. w Stanach Zjednoczonych.
Bohaterką tej opowiastki jest mała Vashti, która dzięki malutkiej kropce i doskonałej „pani od plastyki” poznała i uwierzyła w swój talent i możliwości.
„Postaw tu kropkę i zobaczymy, co się stanie” – powiedziała nauczycielka do Vashti, która wcale nie zachwyciła się tym pomysłem. Dziewczynka od niechcenia wycelowała czarnym flamastrem w środek białej kartki i sprawę uznała za zakończoną. Tymczasem to był dopiero początek kreatywnej przygody Vashti. Nauczycielka poprosiła bowiem uczennicę, żeby pod swoim pracą własnoręcznie się podpisała. Dziewczynka pod kropką umieściła swoje imię. Niedługo po tym jej oczom ukazuje się piękna złota rama, okalająca pierwsze „dzieło” Vashti – czarną kropkę.
wrz 18
.„MATEMATYCZNA PAKA GOŁUSZOWICKIEGO BYSTRZAKA” dla klas IV – VI.
Projekt dofinansowała Fundacja mBanku
Miło nam poinformować Państwa, że nasza szkoła sięgnęła po nowe rozwiązania nauczania matematyki. W IX edycji mPotęgi grantami nagrodzono 114 projektów z całej Polski. Na konkurs wpłynęło 478 wniosków. Dofinansowanie otrzyma tylko 114 projektów w tym nasz – 83 projekty kierowane do uczniów klas 4-6 i 31 projektów dla uczniów klas 7-8 szkół podstawowych.
Otrzymaliśmy dofinansowanie w kwocie 5000 zł.
Jest to autorski projekt na innowacyjne działania matematyczne
pt. „MATEMATYCZNA PAKA GOŁUSZOWICKIEGO BYSTRZAKA” dla klas IV – VI.
Cel projektu:
1. Rozwijanie i utrwalenie kompetencji matematycznych poprzez stosowanie metod aktywizują-cych i naukę przez praktykę
2. Uświadomienie uczniów jak ważna rolę w codziennym życiu odgrywa matematyka
3. Budowanie pozytywnej więzi między uczniami i umiejętności komunikacji i pracy w zespole
Projekt ma na celu wzbogacić edukację matematyczną, podnieść kompetencje dzieci i pokazać, że matematyki można uczyć się w ciekawy, aktywny i nietypowy sposób. Ważnie będą dla nas osobiste doświadczenia dziecka. Stanowią one bowiem budulec, z którego dziecko tworzy pojęcia i umiejętności. Chcemy stworzyć warunki rozwoju i doskonalenia swoich umiejętności, zainteresowań matematycznych, wyrobić nawyk obserwacji, eksperymentowania, samodzielnego poszukiwania.
Każde spotkanie będzie poruszało inne zagadnienie. Chcemy, aby uczniowie pracując w grupach umieli wykorzystać najprostsze pojęcia geometrii w sytuacjach praktycznych, rozwinęli wyobraźnię przestrzenną i działania na ułamkach. Pragniemy, aby rodzice zaangażowali się bardziej w rozwój intelektualny dzieci, przejawiali inicjatywę i realizowali własne pomysły wspólnych zabaw i spędzania czasu z dziećmi.
Chcemy aby nasi uczniowie nauczyli się rozsądnie podejmować decyzje dotyczące oszczędzania, zakupów poznali zasady kreatywnego myślenia i wykorzystania umiejętności matematycznych w życiu codziennym.
Zajęcia będą się odbywały : 19.09.2022r (poniedziałek) 12:25 – 13:10
03.10.2022r (poniedziałek) 12:25 – 14:00
10.10.2022r (poniedziałek) 12:25 – 14:00
21.10.2022r (piątek)15:00 – 17:00 (zajęcia w terenie – ognisko – pomoc rodziców mile widziana:) )
07.11.2022r (poniedziałek)12:25 – 14:00
21.11.2022r (poniedziałek)12:25 – 14:00 (pomoc rodziców mile widziana:) )
05.12.2022r (poniedziałek)12:25 – 14:00
Serdecznie zapraszamy do śledzenia realizacji programu.
sie 31
Wykaz podręczników do zakupienia przez rodziców obowiązujący w Publicznej Szkole Podstawowej w roku szkolnym 2022/2023
Wykaz podręczników do zakupienia przez rodziców obowiązujący w Publicznej Szkole Podstawowej w roku szkolnym 2022/2023
Klasa I
Lp. | Podręcznik | Autor | Wydawnictwo | Numer dopuszczenia podręcznika | przedmiot |
1 | Jesteśmy Bożą rodziną | ks. prof. dr hab. Jerzy Kostorz | Wydawnictwo Świętego Krzyża, Opole | 2/2021/I/KNC-K | Religia |
Klasa II
Lp. | Podręcznik | Autor | Wydawnictwo | Numer dopuszczenia podręcznika | przedmiot |
1. | Jesteśmy przyjaciółmi Jezusa
|
Bogna Białecka | Wydawnictwo Świętego Krzyża, Opole | Religia |
Klasa III
Lp. | Podręcznik | Autor | Wydawnictwo | Numer dopuszczenia podręcznika | przedmiot |
1. | Przyjmiemy Pana Jezusa – podręcznik i karty pracy do podręcznika
|
J. Szpet,
D. Jackowiak |
Wyd. Św. Wojciecha w Poznaniu |
AZ-13-01/10-PO-1/13 |
Religia |
Klasa IV
Lp. | Podręcznik | Autor | Wydawnictwo | Numer dopuszczenia podręcznika | przedmiot |
1. | Jestem chrześcijaninem
– podręcznik i karty pracy do podręcznika
|
J. Szpet,
D. Jackowiak |
Wyd. Św. Wojciecha w Poznaniu | AZ-21-01/10-PO-1/11 | Religia |
Klasa V
Lp. | Podręcznik | Autor | Wydawnictwo | Numer dopuszczenia podręcznika | Przedmiot |
1 |
Czekając na Zbawiciela Część 1 + 2. Podręcznik
|
ks. prof. dr hab. Jerzy Kostorz | Wydawnictwo Świętego Krzyża, Opole | 1/2021/I/KNC-K
|
Religia
|
Klasa VI
Lp. | Podręcznik | Autor | Wydawnictwo | Numer dopuszczenia podręcznika | Przedmiot |
1 | Wierzę w Kościół — podręcznik i karty pracy do podręcznika
|
J. Szpet,
D. Jackowiak |
Św. Wojciech Poznań | Religia |
Klasa VII
Lp. | Podręcznik | Autor | Wydawnictwo | Numer dopuszczenia podręcznika | Przedmiot |
1 | Spotkanie ze Słowem
Sam podręcznik BEZ karty pracy |
J. Szpet,
D. Jackowiak |
Św. Wojciech Poznań | Religia |
Klasa VIII
Lp. | Podręcznik | Autor | Wydawnictwo | Numer dopuszczenia podręcznika | Przedmiot |
1 | Aby nie ustać w drodze – Sam podręcznik
BEZ karty pracy |
J. Szpet,
D. Jackowiak |
Św. Wojciech Poznań | AZ-3-01/10 | Religia |
lip 04
Projekt, który ruszy od września br
mPotęga w Gołuszowicach dla klas IV -VI
Mamy to!
W IX edycji mPotęgi grantami nagrodzono 114 projektów z całej Polski. Na konkurs wpłynęło 478 wniosków. Dofinansowanie otrzyma tylko 114 projektów w tym nasz – 83 projekty kierowane do uczniów klas 4-6 i 31 projektów dla uczniów klas 7-8 szkół podstawowych.
Program mPotęga to program ogólnopolski skierowany do szkół, uczelni, stowarzyszeń, fundacji i bibliotek, których celem jest promowanie nauki matematyki w ciekawy i nieszablonowy sposób. U podstaw mPotęgi leży potrzeba kształcenia umiejętności matematycznych u młodego pokolenia poprzez inspirowanie nauczycieli, rodziców, pasjonatów matematyki do poszukiwania kreatywnych sposobów poznawania przez dzieci i młodzież świata liczb. (źródło: Biuro Programu mPotęga)
Miło nam poinformować Państwa, że nasza szkoła sięgnęła po nowe rozwiązania nauczania matematyki. Jeszcze przed wakacjami p. E. Korbecka opracowała autorski projekt na innowacyjne działania matematyczne pt. „MATEMATYCZNA PAKA GOŁUSZOWICKIEGO BYSTRZAKA”. Dofinansowanie to kwota 5000 zł.
Cel projektu:
1. Rozwijanie i utrwalenie kompetencji matematycznych poprzez stosowanie metod aktywizujących i naukę przez praktykę
2. Uświadomienie uczniów jak ważna rolę w codziennym życiu odgrywa matematyka
3. Budowanie pozytywnej więzi między uczniami i umiejętności komunikacji i pracy w zespole
Projekt ma na celu wzbogacić edukację matematyczną, podnieść kompetencje dzieci i pokazać, że matematyki można uczyć się w ciekawy, aktywny i nietypowy sposób. Ważnie będą dla nas osobiste doświadczenia dziecka. Stanowią one bowiem budulec, z którego dziecko tworzy pojęcia i umiejętności. Chcemy stworzyć warunki rozwoju i doskonalenia swoich umiejętności, zainteresowań matematycznych, wyrobić nawyk obserwacji, eksperymentowania, samodzielnego poszukiwania.
Każde spotkanie będzie poruszało inne zagadnienie. Chcemy, aby uczniowie pracując w grupach umieli wykorzystać najprostsze pojęcia geometrii w sytuacjach praktycznych, rozwinęli wyobraźnię przestrzenną i działania na ułamkach. Pragniemy, aby rodzice zaangażowali się bardziej w rozwój intelektualny dzieci, przejawiali inicjatywę i realizowali własne pomysły wspólnych zabaw i spędzania czasu z dziećmi.